Itinerary 1 day in singapore

by - 11:08:00 PM

From BTS to Larkin (JB) by bus . Then stay 1 night at JB . I prefer tunehotel . More comfortable and the surrounding have some restaurant for dinner. From Tune Hotel to CIQ (immigration) by taxi. Sampai sahaja di CIQ tu, korang follow je signboard untuk ke imigresin Malaysia. Selepas selesai urusan di imigresin, korang boleh turun ke bawah dan cari bus bernombor 170 . Bas tersebut akan ke Kraji MRT Station dan pastikan korang simpan resit tersebut sebab korang akan turun semula di imigresin Singapore. Selesai urusan di imigresin Singapore, korang cari sahaja bas bernombor 170 semula dan tunjuk resit untuk naik. Kalau tidak silap saya, harga tiket tersebut ialah RM 1.70 pergi dan balik juga sama cuma balik dalam nilai matawang Singapore jadi harga tiket bas dari Krinji MRT Station to Malaysia Immigration is 1.70 Singapore Dolar.

Okay, sampai sahaja di Krinji MRT Station, korang terus beli Ezlink Card (mcm card touch n go) . Ia dapat memudahkan perjalanan korang agar tidak perlu beratur panjang untuk beli tiket dan korang juga tidak perlu teragak2 untuk belanja jika duit transport sudah settle kan?




Okay, bagi memudahkan perjalanan kami, kami telah memilih untuk berjalan di kawasan yang jauh dahulu . Jadi ini adalah itinerary Zihah dan rakan-rakan untuk perjalanan di Singapore selama 1 hari.

Station MRT

Raffles Place

  • Garden by the bay
  • Marina bay hotel ( boleh masuk dan tengok , rugiiii tak masuk) xD



P/s- lagi cantik kalau time malam. Next time kot2 dpt tidur kat marina bay boleh tgk time malam.heee xD

City Hall
  • Merlion (singa yang melambangkan singapore tu)




Little India/ Ferrer Park
  • Mustafa centre (shopping centre)
  • Masjid Abdul Gafoor

Orchard
  • Lucky store (shopping centre murahhhh)




untuk info tentang trip ke universal studio boleh click : trip ke universal studio,singapore


You May Also Like

0 comment