Trip To Melbourne - Walk Around The City PART 2

by - 12:25:00 AM

Hello.. this is the last post about Melbourne :) next time aku akan post tentang Europe pula. 


Masa ni puasa so aku bangun awal for Sahur then kiteorg relax2 je sebab plan ke bandar je. Aku plan ke Brighton Beach, tempat wajib pergi kalau dah sampai Melbourne. Agak jauh tapi senang nak ke sana sebab ada public transport.

  • Brighton Beach
Mostly orang ke sini sebab nak tengok bathing boxes sebab design luar dia cantik and 1 of the attraction kat situ. So, kalau korang nak ke sini, please check weather first. If, cuaca elok dan tak hujan ahhh pergiiii. Dari train station, korang kena jalan sikit nak ke area bathing boxes ni. Aku and adik-adik aku jalan kat area tepi-tepi pantai tu je, then after few minutes akan sampai kat area bathing boxes tu. Luckily masa aku pergi tak ramai orang so nak snap photo kat every boxes tu pun best je tak ada gangguan. 








  • Luna Park
Dari Brighton Beach ni, aku ke St.Kilda untuk masuk Luna Park iaitu salah satu them park kat sana. Actually, tempat ni macam fun fair kat Malaysia ni je. Masuk free tapi kalau nak main kena beli token.





Lepas main kat Luna Park, kiteorg plan ke Malaysia Hall sebab dekat je dari St.Kilda ni tapi tutup pula so kiteorg balik terus ke homestay. 

Btw, kalau ada yang nak shopping coklat bawa balik Malaysia, WAJIBBBBB pergi Aldi Supermarket tapi tak semua tempat ada. Rezeki kiteorg, Aldi dekat dengan homestay kiteorg so apa lagi boronggggg coklat la. haha . Mostly supermarket kat sana Coles Supermarket tapi coklat aku nak tu tak ada. 


Dua coklat ni FAVORITEEEEEEEEEE aku since beli kat london haritu. Selalu aku akan beli ni as sovenir and lagi murah kalau beli sekotak . hehe. 



Ni je mampu borong sebab stock tak banyak masa tu. haha .

Ah lupa nak cerita, aku berbuka puasa kat Taste of Thai Melbourne. Tempat ni walking distance je dari homestay tu ohhh and rupanya kedai ni popular sebab ada yang cadangkan restoran ni kalau nak makan. 

 Potion dia banyak so korang boleh share jeeee

menu berbukaaaa

Iftar with owner homestay rantau and her friend.


Malam tu kiteorg packing barang sebab flight aku pagi esoknya. Alhamdulillah, trip ni berjalan lancar dan kiteorg sangat happy sebab dapat view pemadangan yang sangattt cantikkkkk. 




  
                                                 



You May Also Like

0 comment