Trip to KB for interview franchisor :)

by - 11:22:00 AM

Assalamualaikum and hello people :) 

dah berhabuk blog aku ni.haha.okay, harini nak post pasal trip to kelantan haritu sebab mengada-ngada nak share dengan orang (ntah siapa la yang baca blog ni selain aku) hahhaa.

okay,nak cerita from the first day.

8 April 2014

Aku dengan paien pergi ke Kota Bharu naik flight Air Asia . Mula-mula abah cakap kenapa naik tu? kenapa tak naik MAS je? yolahh,abah kan kerja kat sana .aku kesian kat paien sebab dia sorang-sorang so aku naik Air Asia for the second time :) before ni orang cakap jangan lambat sebab nanti tak dapat naik so aku dengan semangatnya pergi ke LCCT pukul 1 tengahari okayyyyyy .

Details about the ticket :-
Air Asia 
From LCCT to Kota Bharu and From Kota Bharu to LCCT
8 April 2014 (3.35 pm) and 9 April 2014 (9.30 pm)
Rm 98 (two ways)

Ah tengok tu..tiket pukul 3.35 pm tapi aku pukul 1 pm dah gerak ke LCCT dan from Nilai to LCCT berapa minit je laa.hahhaa.perasaan time tu bukan perasaan excited tapi perasaan takut kena tinggal.haha.
So,sampai kat LCCT dalam 1.30 pm so pergi lunch dengan abah kejap so aku sampai dalam LCCT pukul 2 cmtu. Tunggu paein sebab dia datang dari Serting.

Okay,aku rasa lega dan excited bila dah check in semua .tapi kannnn, flight delay and aku naik flight pukul 6 pm okayyyy -.- idk what to say but hmmmm...sabar je la mampu .hahaha.

Malas nak cerita panjang so sampai je kat Kota Bharu, Ruby and Stephanie ambil kiteorg by car and terus ke hotel for check in. After that, solat semua and terus ke food court sebab parents Ruby ada buka kedai kat situ. Parents dia jual young tau foo halal and it was so delicious okayyyy and diaorg bagi makanan macam 10 orang yang makan ohh padahal 4 orang je .hahaha.alhamdulillah rezeki :) memang makan tak ingat dunia laa that time.hahaha.ohh Ruby ada belikan kuih tradisional from Kelantan and yang paling aku ingat kuit taik itik.hahahha.

Lepas dinner, kiteorg terus pergi ke wakaf che yeh (betul ke eja ni erk?) hahaha. Ah that time Fahmi (kawan since matrik) and Liu (kawan Ruby and now he is our friends too) join kiteorg pergi ke wakaf che yeh .

Ah dulu selalu je dengar orang cerita pasal tempat ni tapi tak pernah berkesempatan nak pergi ohh. For me, tempat ni macam uptown tapi sini lagi banyak barang laaa especially tudung,blouse sume laa yang berkaitan dengan perempuan.hahaha. memang rambang mata la korang kalau pergi sana .harga pun okayy ;) ahh,tips untuk korang laaa. kalau nak minta kurang harga guna dialek kelantan mesti dapat kurang punya laa ;) in shaa Allah. hehe. that time Ruby laa yang jadi jurucakap untuk kiteorg .hahaha. aku asyik tergelak bila dengar dia cakap dialek sebab dia kan chinese.hehhe.

Lepas jalan-jalan kat situ, kiteorg lepak kat MCD sebab that time semua kehausan and thank you fahmi sebab belanja ais krim ;) hehe. bila orang belanja ni memang sedap je rasanya.hahaha. lepak kat situ sampai pukul 2 pagi juga laa.memang lama kot padahal esok ada interview -.- haha.

9 April 2014

Okay second day kat KB :) bangun awal sebab kena pergi interview pukul 11 pagi .ohh lupa nak mention, kiteorg pergi KB untuk siapkan tugasan franchise iaitu interview franchisor dan kedai yang kiteorg pilih ialah rozaimi optometrist :)

Bangun then siap-siap terus pergi breakfast and breakfast kiteorg ialah nasi dagang okayyyyy ;) please be jealoussss. hahaha. sedap okayyy (tapi sedap lagi yang ibu aku masak) hahahah . thank you to uncle and auntie sebab belanja kiteorg :) parents Ruby ni sangat laaa baik ohhh .and for sure, semua parents pun cmtu kan :) bersyukur sangat sebab dapat kenal dengan family Ruby .

After breakfast terus pergi interview .

After interview, check out and we went to Rantau Panjang :) kat sana kiteorg lunch at Maraschino Cafe :) it was nice and cozy place .you should go and have lunch at that cafe if you have time :) After lunch, kiteorg pergi Pantai Cahaya Bulan :) and kat sana kiteorg makan lagi -.- hahaha.orang cakap minum petang .hahaha.minum air kelapa and makan seafood ~yuummmyyyy ~ hehehe.after that, as usual kiteorg snap picture laaa ;) hehe.

Sampai pukul 7 malam kiteorg kat PCB tu .kiteorg decide nak terus ke airport sebab takut lambat pula kan then tengok masa macam ada free time je kalau nak lepak and jumpa Fahmi dengan Liu so time tu juga kiteorg decided nak jumpa.hahaha.Ahhh cuba teka kiteorg jumpa katne ? hahahaha. kiteorg jumpa kat Sate Malaysia, KB .hahaha.makan lagi ? ya Allah,memang kerja aku makan je kat sana.hahahah. 

So,lepas dinner terus ke airport and alhamdulillah sempat.lepas je check in terus pengumuman untuk masuk ke dalam kapal :)


Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan aku sangat gembira sebab kenal kawan baru dan kenal family yang sangat peramah ni :) patut la anak dia pun peramah jee (kalau ruby baca ni suka la dia -.- ) hahaha.

The end :)


















You May Also Like

0 comment